1. Generelle spørgsmål   
1.1. Hvad er Interglas’ åbningstider?
1.2. Kan private også handle hos jer?

2. Betaling
2.1. Jeg er ansat i en offentlig virksomhed, er det muligt at
handle via EAN? 

2.2. Hvornår trækker i pengene på kortet?  
2.3. Er det muligt at bestille og så betale ved afhentning?
2.4. Kan jeg komme ud og bestille og betale min ordre kontant?
2.5. Kan jeg bestille via mail og få tilsendt en faktura efterfølgende?
2.6. Kan jeg fortryde et køb og få mine penge retur?
2.7. Kan jeg få mængderabat?

3. Ændring af en ordre
3.1. Hvordan bestiller jeg ekstra varer, efter at min ordre
er gennemført, og uden at betale fragt igen?

4. Levering 
4.1. Hvad er leveringstiden?
4.2. Kan i sende dele af mine levering?  
4.3. Leverer Interglas alle steder i Danmark?
4.4. Hvad koster en levering?
4.5. Leverer Interglas glas med GLS pakkeservice?
4.6. Kan jeg selv bestemme hvilken dag jeg mine varer bliver leveret?
4.7. Kan i sige hvad tid på dagen i kommer med mine varer? 

4.8. Kan jeg ændre en leveringsdato?
4.9. Kan jeg ændre min leveringsadresse?
4.10. Kan jeg ændre min ordre til levering i stedet for afhenter?
4.11. Kan jeg få båret mine varer op i min lejlighed?
4.12. Leverer Interglas til Bornholm?
4.13. Leverer Interglas til Færøerne?
4.14. Leverer Interglas til Grønland?


5. Afhentning
5.1. Kan jeg afhente varer uden for Interglas’ åbningstid?
5.2. Kan jeg afhente ruder hos jer og derved spare fragten?
5.3. Er mine vare pakket ind til transporten, hvis jeg selv afhenter?
5.4. Kan jeg stable hele min ordre i én stak?
5.5. Kan Interglas hjælpe med at læsse dine varer?
5.6. Kan jeg hente mit glas på en trailer?
5.7. Er mine glas skarpe på kanterne?

6. Produkter
6.1. Termoruder
6.2. Facon glas
6.3. Brusedøre

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



1. Generelle spørgsmål

1.1. Hvad er Interglas’ åbningstider?

Interglas er bemandet fra kl. 8-16 på hverdage.

 

1.2. Kan private også handle hos jer?

Vi sælger både til private og erhverv.

 

2. Betaling

2.1. Jeg er ansat i en offentlig virksomhed. Er det muligt at handle via EAN?

Det er muligt, vi skal dog manuelt ind og åbne for muligheden - derfor skal du oprette en konto her
Husk at oprette kontoen via en officiel mailadresse.

 

2.2. Hvornår trækker i pengene på kortet?

Vi trækker pengene, når behandlingen af din ordre påbegyndes.

 

2.3. Er det muligt at bestille og så betale ved afhentning?

Det er desværre ikke muligt, da alle ordre skal køre gennem vores webshop.
Du skal derfor benytte betalingsmulighederne i webshoppen.

 

2.4. Kan jeg komme ud og bestille og betale min ordre kontant?

Det er muligt, men sørg for at medbringe lige penge, da vi ikke har byttepenge på kontoret.

 

2.5. Kan jeg bestille via mail og få tilsendt en faktura efterfølgende?

Ja, hvis det drejer sig om en større ordre eller specialbestillinger. Det kræver at du opretter en konto hos os,
så vi kan åbne op for at ”Send faktura” er en betalingsmulighed, når du går til betaling på vores webshop.
Ring eller skriv til os, så vi kan oprette en konto til dig.

 

2.6. Kan jeg fortryde et køb og få mine penge retur?

Alle varer, der ikke er specialvarer, som produceres efter dine mål eller blevet bestilt specielt hjem, tages retur,
så længe de er i original stand. Du skal selv afholde udgiften til returneringen.

 

2.7. Kan jeg få mængderabat?

Det er klart at vi gerne vil regne på det og give en god pris, hvis du skal bruge større mængder (mere end 20m2).
Ring eller skriv til os, så kan vi regne på det.

 

3. Ændring af en ordre

3.1. Hvordan bestiller jeg ekstra varer, efter at min ordre er gennemført, og uden at betale fragt igen?

Opdager du, at der er nogle varer eller tilbehør som du glemte at bestille, da du gennemførte dit køb, kan du stadig nå at få det med.
Du skal blot gennemføre et nyt køb med de varer du mangler med ”Afhent i butik” som leveringsmetode.

Husk at give os besked ved at skrive "Leveres med ordrenummer XXXXX" i beskedfeltet, før du gennemfører købet. Så sørger vi for, at du får det leveret samlet. 

 

4. Levering

4.1. Hvad er leveringstiden?

Leveringstiden står normalt på det enkelte produkt. Termoruder er normalt 7-14 dage. Har du eksempelvis lagt en brusedør og en glasrens i kurven,
er det brusedørens leveringstid du skal regne med, da glasrens er noget, vi har på lager.

Ønsker du at få leveret dine varer hurtigere kan mange af vores produkter mod tillæg produceres hurtigere. Meget tilbehør er lagervarer og sendes fra dag til dag.

 

4.2. Kan i sende dele af mine levering?

Vi afsender ikke delordre, ved mindre du selv deler bestillingen op. Vi sender din ordre når vi har fået alle produkterne hjem.
Det produkt med den længste leveringstid i din indkøbskurv, er den du skal regne med. 


4.3. Leverer Interglas alle steder i Danmark?

Interglas leverer med egne biler til alle brofaste steder i Danmark.

 

4.4. Hvad koster en levering?

Det koster 298,- for levering til alle brofaste steder i Danmark.

 

4.5. Leverer Interglas glas med GLS pakkeservice?

Vi kan desværre ikke tilbyde at levere glas med GLS pakkeservice eller med fragtmand da glas er et skrøbeligt materiale.
Dog er det muligt at pakke og sende mindre stykker brændeovnsglas. Interglas har sine egne biler, og vi leverer glas til alle brofaste steder i Danmark.

 

4.6. Kan jeg selv bestemme hvilken dag jeg mine varer bliver leveret?

Da vi gør meget ud af at holde priserne lave på både på glas og levering, er det desværre ikke altid muligt selv at bestemme leveringsdatoen. Dog vil vi altid gerne forsøge at få det til at passe, hvis du har et specielt ønske. Skriv dit ønske i tekstfeltet ved bestilling, og så ser vi, hvad vi kan gøre.

 

4.7. Kan i sige hvad tid på dagen i kommer med mine varer?

Det er desværre ikke altid muligt, men vi leverer uanset om du er hjemme eller ej, og vi placerer altid din ordre et sikkert sted ved din bopæl.
Du vil få besked med et ca. tidspunkt for leveringtidspunkt dagen før vi leverer din ordre.

Vores chauffører kan til tider være nødt til at lægge nye ruter, hvilket gør det svært for os, at give et eksakt tidspunkt.
Vi vil dog gerne kontakte dig med en ca. tidspunkt på dagen af leveringen, skriv til os om det i kommentarfeltet på din ordre, hvis du ønsker det.


4.8. Kan jeg ændre en leveringsdato?

Hvis vi ved det 2 dage før levering, kan vi som udgangspunkt altid flytte leveringen en dato længere ud i fremtiden, men vi kan sjældent love en specifik dato.

 

4.9. Kan jeg ændre min leveringsadresse?

Det er muligt ved oplysning af ny adresse senest 4 dage før sidste leveringsdagen. Hvis det viser sig at være til en dyrere takst, så vil vi kontakte dig for en ekstra betaling.

 

4.10. Kan jeg ændre min ordre til levering i stedet for afhenter?

Ja det kan du godt du finder levering her: Storkøbenhavn og resten af landet (brofaste steder)

Husk at vælge “Afhent i butik” samt notere hvilket ordrenummer der skal leveres.

 

4.11. Kan jeg få båret mine varer op i min lejlighed?

Nej. Interglas leverer til din hoveddør, vi bærer ikke dine varer op.

 

4.12. Leverer Interglas til Bornholm?

Vi kan levere på Bornholm via en Bornholmsk vinduesproducent til kr. 498,-.

 

4.13. Leverer Interglas til Færøerne?

Vi kan levere til Blue Water Shipping i Greve, som kan stå for transporten for dig. 

 

4.14. Leverer Interglas til Grønland?

Vi kan levere til Royal Arctic Line i Ålborg, det kræver at du selv laver en Booking hos dem. 

 

5. Afhentning

5.1. Kan jeg afhente ruder hos jer og derved spare fragten?

Ja. Du er altid velkommen til at afhente dine varer på vores lager i Albertslund alle hverdage mellem 08:00-16:00.

 

5.2. Kan jeg afhente varer uden for Interglas’ åbningstid?

Hvis du samme dag som du ønsker at hente dine varer kontakter Interglas via e-mail (svar på din ordrebekræftelse),
så kan vi som regel nå at sætte det udenfor butikken.
Har du ikke fået et bekræftelsessvar fra os, er det ikke sikkert, at vi har nået at sætte det klar og du kan derfor risikere,
at køre forgæves. Husk at det er på eget ansvar.

 

5.3. Er mine vare pakket ind til transporten, hvis jeg selv afhenter?

Nej - varer købt hos Interglas er ikke pakket ind, du skal altså selv medbringe tæpper/pap/plast eller lignende for at beskytte dine varer.

 

5.4. Kan jeg stable hele min ordre i én stak?

Interglas anbefaler max. 4 termoruder oven på hinanden. Se vores vejledning til hvordan du håndterer og pakker glasset ved afhentning.

 

5.5. Kan Interglas hjælpe med at læsse dine varer?

Ja, det vil vi gerne. Vi tager dog ikke ansvar for skader på biler m.m.

 

5.6. Kan jeg hente mit glas på en trailer?

Det er muligt at hente dit glas på en trailer. Du skal dog være opmærksom på, at de fleste trailere har en tendens til at “hoppe”
eller fjedre lidt rigeligt, så det er vigtigt at køre meget forsigtigt, for at undgå, at glasset går i stykker.

 

5.7. Er mine glas skarpe på kanterne?

Alle glas, der ikke har polerede kanter, er potentielt meget skarpe. Interglas anbefaler altid at man benytter handsker ved håndtering.

 

6. Produkter

6.1. Termoruder

Skal i bruge det stramme falsmål, og trækker i noget fra?

De mål du indtaster, er også de mål glasset bliver leveret i. Du skal selv fratrække den anbefalede luft på 4 mm hele vejen rundt omkring en termorude.

 

Mine termoruder dugger på ydersiden hvorfor gør de det?

Det er et godt tegn på, at de isolerer bedre, du bruger ikke husets varme på at varme ydersiden af ruden op. I dag er det teknisk muligt,
at lave termoruder med så lav en U-værdi, at der under særlige omstændigheder kan dannes kondens på ydersiden af termoruderne.

 

Ved vindstille, koldt og klart vejr kan det ydre glas tabe så meget varme ved udstråling mod himlen, at det til og med får lavere temperatur
end udetemperaturen. Hvis luftfugtigheden samtidig er høj, hvilket indtræffer først og fremmest om foråret og om efteråret, kan rudens
temperatur komme under dugpunktet og kondensen dannes (som rim og frost på bilruder).

Udvendig kondens dannes først og fremmest om natten og har kort varighed. Den forsvinder når solen varmer luften, præcis ligesom man
ofte ser dug på græsset om morgenen. Desværre er det svært at forudsige hvor stor risikoen er for udvendig kondens, da den forårsages
af en række samvirkende faktorer. Bedre U-værdi og lavere indendørstemperaturer øger risikoen for udvendig kondens. Vinduets placering
er også betydningsfuld, da afkølingen af glasoverfladen hindres af store tagudhæng, markiser, vinduesåbninger, udvendige jalousier, samt
træer og buske udenfor vinduet eller nærliggende bygninger, hvilket på sin måde mindsker risikoen for kondens.

 

Er der garanti på jeres termoruder?

Ja der er 10 års garanti fra producentens side, hvis håndterings- og monteringsvejledningerne er blevet overholdt.

 

Er jeres termoruder energiruder?

Det er de, og det kan aflæses på afstandslisten mellem glassene. Der skal fremgå både producent og u-værdi for glasset.

 

Er der forskel i farven på jeres ruder og dem jeg har siddende i forvejen?

Moderne lavenergi termoruder har en tynd metalfilm som reflekterer varmen, og den kan ses som en ganske let toning af ruden.
Bliver termoruden placeret tæt op af en rude uden energibelægning, så vil man kunne se en farveforskel.

 

6.2. Facon glas

 

Kan jeg få en termorude der ikke er rektangulær?

Ja de findes under ”Termoruder med Facon”.

 

Kan jeg købe et skrå drivhusglas?

Ja. Det finder du her under Facon Glas.

 

 

6.3. Brusedøre

 

Kan jeg købe en brusevæg der er skrå?

Ja. Det finder du lige her under Facon Glas. Du kan finde u-profiler og beslag til glasset under ”Løse artikler til badløsninger”.

 

Hvordan tager jeg mål til en brusedør?

Vi skal bruge den totale bredde fra væg til væg og fra gulv til overkant af glasdør. Vi trækker selv luft fra i hængselssiden,
i knopsiden og i bunden afhængig af, om du har valgt en tætningsliste eller ej. Ønsker du et hul i glasset, så sørg for
at sende os hulmålet i tekstfeltet før betaling.

 

Hvordan tager jeg mål til en brusevæg?

Du skal indtaste det totale mål, altså bredden fra væg til lodret glaskant, og højden fra gulv til overkant glas.
Interglas trækker så 8 mm fra dine mål når glasset laves.

Vi skal nok sørge for, at du får plads til u-profiler og at der samtidig er plads til at kunne justere glasset med 4 mm frem og tilbage eller op og ned.

 

Hvor lang leveringstid er der på en brusedør og -væg?

Vi skal bruge 3-4 uger på at producere både døren og væggen.

 

Kan jeg få specielle striber på døre- eller brusevægge?

Ja, det er muligt at bestille en dør med striber her

 

 

Produkter Produkter