Dato 15.05.2017

1. Når du afgiver en ordre
Når du har afgivet en ordre hos Interglas, vil vores system automatisk sende dig en bestillingsoversigt via e-mail. Du vil modtage senest 24 timer efter en bindende ordrebekræftelse/ faktura via e-mail.

2. Annullering / ændring af ordre
Glas-, plexiglas- og Polycarbonat ordre samt andre ordre der produceres på mål, kan ikke ændres efter du har modtaget bekræftelse mail med overskriften ”Behandles” fra vores ordre behandler, da varerne så er gået i produktion.
Glas, Plexiglas og Polycarbonat kan kun annulleres hvis ordren ikke er produceret, her skal du kontakte Interglas for at se om annullering eller ændring er muligt.

Ordrer af almindelige lagervare der endnu ikke er afsendt fra Interglas kan annulleres ved at kontakte Interglas, dette gøres ved at trykke besvar på den ordre e-mail du har modtaget fra os.

3. Priser
Alle angivne priser er i danske kroner og inklusiv 25 % moms. Der tages forbehold for afgiftsændringer, pris- og korrekturfejl mv.

4. Betaling
Betaling for bestilte varer sker online ved brug af Dankort, e-Dankort, Visa, MasterCard, Visa Electron, American Express, JCB kort, Mobile Pay og Pay Pal. Når der betales, går du til en sikker forbindelse mellem dig og kortindløseren (DIBS eller Quickpay). De gebyrer som de respektive udbydere tager, påføres direkte til din ordre. Disse oplysninger transmitteres krypteret mellem kunden og DIBS/QuickPay. Interglas gemmer ikke dine kortoplysninger, og vi kan ikke hæve mere, end du har godkendt ved købet. 

Betalingen bliver trukket når din ordrebehandling påbegyndes. Dvs. når du modtager din ordrebekræftelse. Hvis ”Afhent i butikken” er valgt som levering, trækkes betalingen når du modtager en mail om, at dine bestilte varer står til rådighed - dette gælder kun ved bestilling af lagervarer og ikke specialfremstillede varer.

Offentlige virksomheder kan handle via EAN betaling. Det sker ved, at du opretter en konto på vores hjemmeside og efterfølgende skriver til os, så ændrer vi kontoen til en EAN betaling.
Hvis du har bestilt flere varer, og en af varerne er i restordre, bliver bestillingen delt op i flere ordre. Vi trækker betalingen ved hver delordre.

Private firmaer
Firmaer kan ansøge om at blive kreditgodkendt og dermed modtage en faktura med 10 dages betalingsfrist.
Interglas kreditgodkender firmaet igennem Experian. Indtil det fulde beløb er betalt af køber har Interglas ejendomsforbehold på varen/bestillingen, og køber kan heller ikke videresælge eller pantsætte varerne.


5. Fragt og levering
Forventet leveringstid er som følgende på disse produkter:
Beslag og værktøj                 1-2 hverdage.
Plexiglas og Polycarbonat    1-2 arbejdsdage
Glas og termoruder               10 – 30 arbejdsdage

Du kan læse mere om afhentning, levering og GLS pakkeservice i emnerne under Information i venstre kolonne på hjemmesiden.

GLS pakkeservice betales efter vægt, du kan se prisen på forsendelsen når du til kassen, inden du betaler.
Fragt med Interglas biler koster kr. 298.- til brofaste faste adresser.

Vare der står til afhentning:
Vi har dine vare stående på lager til du afhenter dem, på vores ansvar med mindre vi har skrevet andet til dig. Vi har varerne stående i 1 måned hvorefter de smides ud, så sørg for at afhente inden 1 måned.


6. Fortrydelses-/returret
Interglas yder ifølge forbrugeraftalelovens § 17 en 14 dages fortrydelsesret på lager varer.
Bemærk at der ikke er fortrydelsesret på termoruder, glas, plexiglas og andre til skårede vare. 
Modtagne lager varer skal returneres i væsentlig samme stand og mængde. Retur-/fortrydelsesretten løber fra det tidspunkt, hvor du har modtaget varen.
Varer kan returneres direkte til Interglas butikken eller sendes med GLS pakkeservice. Ved fortrydelse skal du selv afholde udgiften for forsendelse til Interglas. Det, du har betalt for varen tilbagebetales til dig, når Interglas har modtaget dine varer retur. Ved benyttelse af fortrydelses-/returretten vil der ske en elektronisk tilbageførsel af pengene. Ved en elektronisk tilbageførelse kan der gå op til 5 dage før modtagelse.

Varen skal sendes til:

Interglas
Holsbjergvej 43
2620 Albertslund

7. Reklamationsret
I overensstemmelse med købelovens regler ydes du som forbruger 24 måneders reklamationsret på alle lager varer, el værktøj, værktøj, beslag mm.
For varer med begrænset levetid er din reklamationsret dog begrænset til den holdbarhedsperiode, der er sædvanlig for den pågældende vare.
Termoruder har ligeledes 2 års garanti mod dug såfremt de er monteret efter gældende regler. Det er dit eget ansvar at kontrollere at de termoruder du bestiller er i overensstemmelse med de maximale mål og tykkelser en rude må have, for at garantien gælder, skemaet finder du på termorudes produktside. 

Glas, Plexiglas, Polycarbonat og andre tilskårede produkter samt vinduer og døre bestilt på mål:
Du skal ved modtagelse kontrollere varen for brud, revner, ridser mm. og om det leverede er i overensstemmelse med det ønskede og bestilte glas. Og senest 2 dage efter modtagelsen reklamere over fejl på varen. Interglas erstatter ikke revnede eller ridsede glas / vare der er monteret eller forsøgt monteret, er glasset / varen monteret eller forsøgt monteret betragtes varene som være godkendt. Billeder af eventuelle skader skal tages der hvor Interglas har placeret varen. Dokumentation skal derfor finde sted inden du flytter på glasset. Både skaden og placeringen skal fremgå på billedet.
Ved afhentning er der ingen garanti på brud og ridser under egen transport.
Du skal også tjekket mål på ruderne, er de produceret på forkert mål eller er med forkert afstandsliste skal det anmeldes senest 14 dage efter modtagelsen. Ligeledes ved vinduer og døre skal du tjekke mål og anmælde dette senest 14 dage efter modtagelsen hvis, mål eller model ikke passer med det bestilte. Monterede eller forsøgt monteret vinduer og døre betragtes som værende godkendt, og Interglas erstatter efterfølgende ikke for ridser, revnede glas mm. Det er kundens ansvar at undersøge om vinduer og døre er brugbare, statisk stabile og holdbare til at blive brugt og monteret på den ønskede måde.  

Opdager du en fejl eller mangel ved en købt lager vare, skal du snarest muligt og inden for rimelig tid kontakte Interglas og forklare, hvori fejlen eller manglen består. Interglas vil derefter håndtere din reklamation – alternativt kan du henvende dig i en butikken, der så vil håndtere din reklamation på normal vis – i så fald skal du huske at medbringe din faktura eller ordre nr. 

Lider varen af en fejl eller mangel, vil Interglas søge at afhjælpe denne eller alternativt foretage omlevering.


8. Forbehold og ansvarsfraskrivelse
Interglas tager forbehold for eventuelle afgiftsændringer, pris- og korrekturfejl, tekniske fejl, udsolgte varer og force majeure, herunder arbejdskonflikt og mangler ved eller forsinkelse af leverancer fra underleverandører.
Der kan opstå forsinkelse på levering af glas. Glas er et skrøbeligt materiale og kan gå i stykker under produktion, levering eller på lageret. Interglas leverer glas så hurtigt det er muligt at få igennem produktionen men vi giver ikke kompensation, rabat, betaler for håndværkere eller påtager os andre udgifter som følge af fejlleveringer, glas behæftet med fejl eller forsinkelser på leverancer.

9. Udsendelse af reklamemateriale, mail og info mail.
- Interglas sender dig kun reklame og nyhedsbreve hvis du har afkrydset dette eller tilmældt dig nyhedsbrevet.

- Vi sender dig opdateringer af dine igangværende ordre på mail.

- Vi sender dig beskeder om manglende betalinger på mail.

- Hvis du har en konto, og du har lagt vare i kurven, men afbrudt handlen, vil du modtage 1 påmindelse herom. 

 

Produkter Produkter