Version 2.3.

Interglas' handelsbetingelser opdateres løbende og er gældende for alle køb på vores hjemmeside www.interglas.dk og fysiske butik der ejes af Interglas:

Interglas ApS
Kornmarksvej 10 
2605 Brøndby
CVR. 34468893
Mail: interglas@interglas.dk 
Tlf. 21 21 63 63

1. Bestillingsprocedure

Bestillingen er først gældende, når du har accepteret Interglas handelsbetingelser og betalt dine varer via vores betalingsside. Du kan til enhver tid se de varer du har lagt i kurven samt priserne på dem, før du binder dig til en bestilling. Dvs. at du kan afbryde købet helt frem til at du gennemfører betalingen. Har du brug for hjælp til at lægge bestillingsproceduren kan du læse vores guide ”Sådan handler du hos Interglas”.


Når du har afgivet en ordre hos Interglas, vil vores system automatisk få minutter efter sende dig en bestillingsbekræftelse med en oversigt over dine køb (bestillingsbekræftelsen sendes via den mail du har oplyst ved bestilling). Har du ikke modtaget en denne bestillingsbekræftelse, er du velkommen til at kontakte os på tlf. 21 21 63 63 eller sende os en mail på interglas@interglas.dk.

Senest 24 timer efter vil du modtage en ordrebekræftelse, som du har oplyst i forbindelse med din bestilling. Ordrebekræftelsen indeholder bl.a. følgende informationer:

-          Ordrenummer

-          En oversigt over de varer

-          Et estimeret leveringstidspunkt*

*Vi gør opmærksom på at leveringstidspunktet for specialfremstillede varer (varer der ikke lagerførte og som først skal produceres) og leveringstidspunktet for levering med ’Interglas bil’ er et estimat (jf. pkt. 4 ”Levering”).

Du kan til enhver tid logge ind på ”Min konto” og se og printe dine ordrer og fakturaer på www.interglas.dk.

2. Priser

Alle angivne priser er i danske kroner (DKK) inklusiv 25 % moms men ekskl. fragtomkostninger. 

Interglas er til enhver tid og uden varsel berettiget til at ændre priserne på varer og leveringsomkostninger. De priser der står på varer og fragt ved bestillingstidspunktet, er de priser, som er gældende. Har prisen ændret sig efter dit køb/bestillingstidspunkt kompenserer Interglas ikke for prisændringerne.

Der tages forbehold for afgiftsændringer, pris- og korrekturfejl mv.

3. Betaling

Betaling for bestilte varer sker online ved brug af Dankort, e-Dankort, Visa, MasterCard, Visa Electron, American Express, JCB kort, Mobile Pay og PayPal. Når der betales, går du til en sikker krypteret forbindelse mellem dig og kortindløseren (Quickpay). De gebyrer som de respektive udbydere tager, påføres ikke til din ordre. De oplysninger du indtaster i forbindelse med købet krypteres og transmitteres kun mellem dig og QuickPay. Interglas gemmer ikke dine kortoplysninger, og vi kan ikke hæve mere, end du har godkendt ved købet. 

Hele beløbet bliver trukket når din ordrebehandling påbegyndes, dvs. når du modtager din ordrebekræftelse. Hvis ”Afhent i butikken” er valgt som levering, trækkes hele betalingen når du modtager en mail om, at dine bestilte varer står til rådighed - dette gælder kun ved bestilling af lagervarer og ikke specialfremstillede varer. Ved bestilling af specialfremstillede varer trækkes betalingen med det samme, da varen produceret specielt til dig (læs mere om specialfremstillede varer under punkt 5.1)Hvis du har bestilt flere varer, og en af varerne er i restordre, bliver bestillingen delt op i flere ordrer. 

Hvis du har bestilt lagervarer og valgt levering med Interglas bil, fragtmand eller GLS, så hæves hele beløbet med det samme, selvom du først får varerne nogle dage senere. Det er fordi varerne pakkes og sendes samme dag via vores logistik system, men det tager nogle dage at få varerne frem.

Såfremt betalingen ikke går igennem på den konto der er blevet oplyst i forbindelse med en bestilling, har Interglas ret til at kræve betaling så bestillingen gennemføres, eller at ophæve handlen og beholde varerne.

3.1. Offentlige virksomheder
Offentlige virksomheder kan handle via EAN betaling. Det sker ved, at du opretter en konto på vores hjemmeside og efterfølgende ringer til os på tlf. 21 21 63 63 eller skriver en mail til os på interglas@interglas.dk og hvor du så kan anmode om EAN betaling. Interglas godkender kun EAN betalinger med officielle emails, email konti fra eksempelvis Gmail, Hotmail, Yahoo m.m. godkendes ikke.

3.2. Private firmaer
Firmaer kan ansøge om at blive kreditgodkendt og dermed modtage en faktura med 10 dages betalingsfrist.
Interglas kreditgodkender firmaet igennem Experian. Indtil det fulde beløb er betalt af køber, har Interglas ejendomsforbehold på varen/bestillingen, og køber kan heller ikke videresælge eller pantsætte varerne.

4. Levering

Oven i prisen for dine varer, skal tillægges prisen for fragt, med mindre du selv afhenter dine varer. Du vælger selv fragtformen i slutningen af bestillingsforløbet (se hvordan det ser ud under pkt. 4.2. ”Leveringsmuligheder”). Vælger du at få dine varer leveret, leveres de til den angivne leveringsadresse ved bestilling.

Du bør være særlig opmærksom på vores betingelser for leveringstidspunkt og -udførelse, da ansvaret for varerne overgår til dig, når ordren er leveret. Du kan læse mere under punkt 4.1. og 4.2.

4.1. Forventet levering

Det forventede antal hverdage* for levering er som følgende på disse produkter:                          

Beslag og værktøj    1-2 hverdage (afsendes normalt samme dag)
Plexiglas og polycarbonat   1-2 hverdage (afsendes normalt samme dag)  
Glas og termoruder  ca. 7 – 10 hverdage 
Glas med bearbejdning 10-30 dage
Specialglas 10-30 dage

 * Hverdage er mandag til fredag, og ikke weekender. Lørdage og søndage bliver derfor ikke talt med i leveringsventetiden.

Bestillinger samles som udgangspunkt i én ordre, med mindre der er blevet aftalt andet. Dvs. at leveringen vil tage 10-30 hverdage, hvis bestillingen indeholder varer fra eks. både beslag og specialfremstillet glas.

4.2. Leveringsmuligheder


Du vil blive mødt med disse valgmuligheder ved betalingssiden:

Interglas handelsbetingelser

 

Du kan læse mere om Interglas leveringsmuligheder her:


4.2.1. Afhentning

Der er ikke gebyr for afhentning, du betaler kun for varens pris. Du kan afhente fra mandag til fredag mellem kl. 8.00-16.00 (lukket lørdag og søndag) på følgende adresse:

Interglas ApS
Kornmarksvej 10
2605 Brøndby

Det er dit eget ansvar at kontrollere varerne, inden du kører afsted med dem. Ved fejl eller mangler sørger Interglas for en ny vare, men Interglas leverer ikke varen uden beregning (jf. 7.1. Reklamation ved specialfremstillede varer).

Vi hjælper gerne med at lægge glas ind i din bil, men det er dit eget ansvar, at glasset holder hele vejen hjem. Der er en risiko for, at glasset rammer bilens indvendige plastkanter eller sædebetræk, når det skal ind i bilen (specielt ved store glas). Interglas tager ikke ansvar for den slags skader, og vi dækker heller ikke skaderne. Ved afhentning er der ingen garanti på brud og ridser under egen transport.

Vejer glasset mere end 50 kg, er det ikke muligt for os at hjælpe dig med at læsse dine varer, med mindre du har en klar og skriftlig aftale med os. I de fleste tilfælde vil du have brug for glasstativer til at fragte dine glas – disse kan tilkøbes i shoppen.

 

4.2.2. Interglas biler

4.2.2.1. Ansvarsoverdragelse

Ansvaret for varerne overgår til dig, når vi har leveret ordren. Leveringen bliver dokumenteret ved, at vores chauffører tager et billede af varerne, når de er aflæsset og placeret et forsvarligt sted, ved den angivne adresse. Læs mere om vores leveringsprocedurer i punkt 4.2.2.2. - 4.2.2.5.

4.2.2.2. Leveringsområde

Vi fragter selv glas, større plastplader og lange profiler med vores Interglas biler til brofaste faste adresser i DK (ved bopæl på ikke-brofaste øer i Danmark skal køber selv stå for fragten).

4.2.2.3. Forsendelsesregler og priser

Interglas har en max vægt og forsendelsesmål per vare, samt nogle betingelser som skal overholdes, førend leveringen med Interglas bil er mulig. Det er vigtigt at pointere, at disse restriktioner er baseret på den enkelte vare, og ikke den samlede ordre.

Vi gør opmærksom på, at glasvarer ikke bliver pakket ind under transport, men bliver placeret på sikre glasstativer med korkstykker mellem glaslagene. Plastvarer har beskyttelsesfolie på, og bliver ligeledes placeret på sikre stativer under transporten. Dette er en mere sikker fragtløsning, og vi minimerer samtidig brugen af plastemballage.

  1. 0 – 25 kg

    Ved bestilling af en ordre med varer, der ikke overstiger 25 kg per vare, vil ordren blive leveret med normal Interglas bilfragt og aflæsses af vores chauffør (læs nærmere om vores producere for aflæsning længere nede ved punkt 4.2.2.4. ”På leveringsdagen”).

    Vær opmærksom på, at dit glas ikke er pakket ind, og at vi ikke bærer glasset op ad trapper, om i baghaver, på terrasser og ind i huse etc.

    Pris: 298,- inkl. moms

  2. 25 - 70 kg

    Ved bestilling af en ordre hvor en eller flere af de enkelte varer vejer mellem 25-70 kg, og ikke overstiger 2000 x 3000 mm, vil vi ringe dig op for at høre, om der er en kvalificeret håndværker, der kan hjælpe til med aflæsningen på leveringstidspunktet. Hvis dette ikke er tilfældet, vil vi levere varerne med to chauffører, hvilket kan forårsage en forlænget leveringstid. Vær opmærksom på, at dit glas ikke er pakket ind, og at vi ikke bærer glasset op ad trapper, om i baghaver, på terrasser og ind i huse etc. 

    Pris: 298,- inkl. moms

  3. > 70 kg

    Ved bestilling af en ordre hvor en eller flere af de enkelte varer vejer over 70 kg eller fylder mere end 2000 x 3000 mm, bliver glasset leveret på et glasstativ med en kranbil. Priserne afregnes iht. afstand efter nedenstående skema. Glasstativet skal lægges til som en vare i din ordre – se priser i skemaet længere nede. Du kan enten købe en engangstativ af træ eller købe et stålstativ, som du får pengene retur for ved tilbagelevering af stativet (ligesom pantsystemet for flasker). Hvis Interglas skal hente stålstativet, vil vi efterfølgende sende en regning på returkørslen. 
    Vær opmærksom på, at dit glas ikke er pakket ind, og at vi ikke bærer glasset op ad trapper, om i baghaver, på terrasser og ind i huse etc. 


    Kørsel 1 x levering    Pris inkl. moms  
    Zone 1 Kr. 1.500
    Zone 2 Kr. 2.500
    Zone 3 Kr. 3.500
    Zone 4 Kr. 6.000
    Zone 5 Kr. 6.800
    Zone 6 Kr. 8.400

    Leveringszoner med Interglas bil

    Glasstativer    Glasstativets størrelse   Max mål på varen   Pris inkl. moms  

    Glasstativ i stål model L

    Længde: 1350 mm
    Bredde: 800 mm 
    Højde: 1700 mm

      Kr. 1.995 ,-

    Glasstativ i stål model A

    Længde: 1750 mm
    Bredde: 800 mm 
    Højde: 2200 mm

      Kr. 3.995,-

    Glasstativ i træ 1200 mm  

    Længde: 1200 mm
    Bredde: 800 mm 
    Højde: 1700 mm

    Længde: 1200 mm
    Bredde: 2x230 mm 
    Højde: 1500 mm

    Kr. 765,-

    Glasstativ i træ 1200 mm

    Længde: 1200 mm
    Bredde: 600 mm 
    Højde: 1220 mm

    Længde: 1200 mm
    Bredde: 2x180 mm 
    Højde: 1000 mm

    Kr. 655,-

    Glasstativ i træ 1800 mm

    Længde: 1800 mm
    Bredde: 800 mm
    Højde: 1700 mm

    Længde: 1800 mm
    Bredde: 2x230 mm 
    Højde: 1500 mm

    Kr. 1.199,-

    Glasstativ i træ 2400 mm

    Længde: 2400 mm
    Bredde: 600 mm 
    Højde: 1220 mm

    Længde: 2400 mm
    Bredde: 2x180 mm 
    Højde: 1000 mm

    Kr. 1.050,-

    Glasstativ i træ 2400 mm

    Længde: 2400 mm
    Bredde: 800 mm
    Højde: 1700 mm

    Længde. 2400 mm
    Bredde: 2x230 mm 
    Højde: 1500 mm

    Kr. 1.150,-



4.2.2.4. Estimeret
leveringstidspunkt

Specialfremstillede varer, dvs. varer som fremstilles efter dine mål og derfor ikke lagerføres, skal først produceres hos vores leverandører. Produktionstiden varierer alt efter produkt og leverandør, hvorfor du via email vil modtage en dato for hvornår vi senest leverer dine varer ved bestilling.
Vi sender yderligere en email dagen før (typisk om aftenen) vi leverer dine varer. Du behøver du ikke at være hjemme, og du behøver ikke at kvittere for modtagelsen af dine varer. 

4.2.2.5. På leveringsdagen

Dine varer bliver stillet af på lægter og placeres typisk op ad en husmur, i en carport eller et tilsvarende passende sted. Vi gør opmærksom på, at bliver varerne ikke pakket ind, og vi bærer dem ikke op ad trapper, om i baghaver, på terrasser, ind i huse etc. Som nævnt ved punkt 4.2.2.4. behøver du ikke at være hjemme, og du behøver derfor heller ikke at kvittere for modtagelsen af dine varer. Er du selv til stede ved leveringen og vil du gerne tage imod dine varer selv, gør vi opmærksom på, at vores chauffører stadig skal tage billeder af varerne for at afslutte leveringen (jf. 4.2.2.1. Ansvarsoverdragelse).


4.2.3. Fragtmand

Har du bestilt plast der er over GLS max mål på 1400 x 600 mm og max 20 kg, så skal du vælge "Leveres med Fragtmand". Fragtprisen udregnes af vores system baseret på vægt. For denne leveringsmetode er der en max vægt (for den samlede ordre) og forsendelsesmål per vare, som skal overholdes førend leveringen er mulig:

Størrelse: 1400 x 1800 mm, og 3000 mm lang (eks. relevant for ved profiler)
Vægt: max 100 kg.

Bemærk at fragtmænd ikke bærer dine varer op, men leverer til kantstenen. Glasvarer (inkluderer også spejle) kan ikke sendes med fragtmand via vores webshop.

Det er kun muligt at få leveret glasvarer med en fragtmand, hvis du selv står for fragten. Her er det dit ansvar at aftale afhentning og levering med en fragtmand efter eget valg, og du hæfter selv for evt. skader der måtte opstå ved fragtmandens afhentning og levering af varerne.

Ønskes dette kan du vælge forsendelsesmetoden ”Afhent i butik”, og selv arrangere med en fragtmand at få leveret dine varer.

Glasvarer (inkluderer også spejle) bliver ikke pakket ind ej heller leveret på et stativ af Interglas. Det leveres på traditionel vis uden indpakning. Det er også dit ansvar at købe de stativer, som varerne skal stå på – disse kan tilkøbes i shoppen.

Ønsker du at få pakket dine glasvarer ind, kan det lade sig gøre ved at tilkøbe det som produkt her. Selvom glas og spejle er pakket ind, er glas stadig et skrøbeligt materiale, og det er vigtigt at varerne ikke behandles hårdt, eks. får buk eller stød. Du skal også være meget varsom ved udpakning, da de fleste skader sker, fordi der bruges en hobbykniv ved udpakning, hvilket ridser både glas og spejle.

 

4.2.4. GLS

Hvis du ikke har valgt glas, og hvis dine varer ikke overstiger GLS max mål, så leverer Interglas ordrer med GLS. Du kan vælge imellem GLS med omdeling, GLS Erhvervspakke og GLS Pakkeshop – vær opmærksom på at max målene for disse varierer. Det er kun muligt at vælge GLS Erhvervspakke, hvis du handler som et firma med et CVR nr. Vælger du denne mulighed som privatperson, vil vi få pakken retur til Interglas, og du vil skulle betale fragten på ny.

GLS-priser varierer alt efter vægt, forsendelsestype samt om du er privat- eller erhvervskunde. Eks. kan en pakke under 20 kg koste 69,- (der tages forbehold for prisreguleringer). For hver påbegyndte 20 kg lægges 69,- til leveringen. Pakker der sendes med GLS leveres normalt inden for 1-2 dage. Ved forsinkelser hos GLS kan Interglas ikke drages til ansvar.


4.2.4.1. GLS med omdeling

Vi kan ikke sende glasvarer med GLS, og GLS har en max vægt (for den samlede ordre) og forsendelsesmål per vare, som skal overholdes førend leveringen med GLS med omdeling er mulig:

Størrelse: 1400 x 600 mm, og 2000 mm lang (eks. relevant for ved profiler)
Vægt: max 20 kg.

GLS afleverer pakker mellem kl. 8-16. Er du ikke hjemme til at modtage og kvittere for din pakke på tidspunktet for leveringen, efterlader GLS en seddel med et pakkenummer samt kontaktinformation og tager GLS pakken med til deres depot. Herefter kan du kontakt GLS for at aftale et nyt leveringstidspunkt. Det kan til tider være en fordel at vælge din arbejdsplads som leveringsadresse.


4.2.4.2. GLS Pakkeshop

Vi kan ikke sende glasvarer med GLS, og GLS har en max vægt (for den samlede ordre) og forsendelsesmål per vare, som skal overholdes førend leveringen med GLS pakkeshop er mulig:

Størrelse: 1400 x 600 mm og 1400 mm lang (eks. relevant ved profiler, lister m.m.)
Vægt: max 20 kg.

GLS Pakkeshop er en mere fleksibel leveringsform, men det er også vores mest begrænsede (de fleste lister og rør kan ikke sendes med denne leveringsmetode) ift. valg af varer, da pladsen er begrænset i GLS pakkeshops. Når du vælger denne leveringsmetode, får du mulighed for at vælge en Pakkeshops i hele Danmark. Efter din bestilling er gennemført, vil GLS sende en mail/sms til dig, når din pakke er klar til afhentning. Husk at medbringe det pakkenummer der er angivet i sms-’en/mailen og gyldigt ID.

 

4.3. Fragtskader

4.3.1. Levering med Interglas biler: Du skal ved modtagelse kontrollere varen for brud, revner, ridser mm., og om det leverede er i overensstemmelse med det ønskede og bestilte. Af sikkerhedsmæssige årsager tager vores chauffører altid et billede af varerne, når de er aflæsset og placeret et forsvarligt sted. På den måde kan vi altid finde frem til den gældende bestilling og se et billede af de leverede varer. Er der fejl i din levering eller en skade bedes du straks, og indenfor 48 timer, kontakte Interglas på tlf. 21 21 63 63 eller via mail ved at trykke "besvar" på din bestillingsbekræftelse og forklare fejlen/manglen. Det er vigtigt at du ikke pakker dine varer ud/flytter på dem/påbegynder montering, da du som køber, vil få svært ved at bevise en eventuel fragtskade.

4.3.2. GLS og fragtmand: husk at kontrollere dine varer for fragtskader, hvis du har bestilt levering via en af Interglas underleverandører. Er der eks. brud på emballagen eller er der synlige tegn på, at produktet har taget skade under fragten, skal du ikke kvittere for modtagelsen af dine varer. Har din bestilling fået en fragtskade eller er der fejl i antallet af varer (før kvittering for modtagelse), bedes du straks, og indenfor 48 timer, kontakte Interglas på tlf. 21 21 63 63 eller via mail ved at trykke "besvar" på din bestillingsbekræftelse og forklare fejlen/manglen.

 

4.4. Varer der står til afhentning

Vi har dine varer stående på lager i 3 måneder på vores ansvar indtil du afhenter dem, med mindre vi har skrevet andet til dig. Har du ikke hentet dine varer inden for de tre måneder, vil vi kræve betaling for opbevaringen af varerne. 3 måneder efter købsdatoen vil det koste 250 kr./m2 gulvareal om dagen, at have dine varer stående på Interglas lager. Vi anbefaler derfor, at du afhenter dine varer inden 3 måneder.

5. Ændring af en ordre

5.1. Specialfremstillede varer
Ændring af specialfremstillede bestillinger, bestillinger der er fremstillet efter forbrugerens egne specifikationer og mål som f.eks. glas, plexiglas og polycarbonat, kan kun ændres, hvis ordren ikke er gået i produktion. Varen/varerne er gået i produktion, når du har modtaget en bekræftelsesmail med overskriften ”Behandles” fra vores ordrebehandler. Har du ikke modtaget denne mail fra vores ordrebehandler, bedes du kontakte Interglas for at se, om en ændring er mulig. Kontakt os via mail ved at trykke "besvar" på din bestillingsbekræftelse, husk at ændre emnefeltet til ”Ændring af ordre”, og beskriv i mailen hvad du gerne vil ændre, samt navnet på de varer, der skal ændres. Det er vigtigt for os at få disse ændringer på skrift, så vi undgår produktionsfejl. Har du allerede modtaget en bekræftelsesmail, er det desværre ikke muligt for os at ændre din ordre, og du er derfor nødsaget til at bestille dine varer på ny.

5.2. Lagervarer

Ønsker du at ændre din ordre bedes du kontakte os via mail ved at trykke "besvar" på din bestillingsbekræftelse, husk at ændre emnefeltet til ”Ændring af ordre”, og beskriv i mailen hvad du gerne vil ændre og navnet på de varer, der skal ændres. Har du modtaget en bekræftelsesmail og ønsker du at ændre din ordre, skal du benytte din fortrydelsesret (se næste afsnit ”6. Fortrydelsesret”).

6. Fortrydelsesret 

Interglas yder ifølge Forbrugeraftalelovens § 19 en 14 dages fortrydelsesret for forbrugere. Du har ret til at fortryde en aftale uden begrundelse inden for 14 dage. I henhold til Forbrugeraftaleloven §18, stk. 2, nr. 3 frafalder købers ret til at fortryde sit køb, når der er tale om varer der er fremstillet efter forbrugerens egne specifikationer som f.eks. termoruder, glas, plexiglas og polycarbonat. Interglas erstatter ikke revnede eller ridsede glas / varer der er monteret eller forsøgt monteret.

Fortrydelsesretten løber fra det tidspunkt, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse. Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren) får den sidste vare i fysisk besiddelse. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag. Hvis det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, løber fortrydelsesfristen fra du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får den første vare i fysisk besiddelse.

6.1. Meddelelse om fortrydelse - returformular

Har du fortrudt dit køb (specialfremstillede varer kan ikke fortrydes) kan du returnere dine varer senest 14 dage efter modtagelsen af din bestilling. Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen, eller ved at undlade at hente den ved vores lager uden samtidig at give besked om, at du fortryder.

Sådan gør du:

Du kan returnere dine varer ved fysisk at møde op i vores butik, eller ved at returnere dem med posten - husk at varen skal være i samme stand og emballagen intakt, som ved modtagelse.

Sådan returnerer du dine varer med posten:

  1.  Udfyld returformularen og pak dine varer forsvarligt ind.
  2.  Send returskemaet sammen med de(n) vare(r), du ønsker at returnere.
  3. Sæt er returmærkat på pakken. Bemærk: ved fortrydelse skal du selv afholde afgiften for forsendelse til Interglas.
  4. Sørg for at få en kvittering, når du afleverer din pakke hos PostNord, GLS etc. På den måde kan du også bevise, at du har overholdt fortrydelsesfristen.

Download returformularen her:

align=baselineTryk her for PDF fil på Returformular 

6.2. Returnering

En lagervare (dvs. ikke specialfremstillede varer) samt dens originalemballage skal returneres i væsentlig samme stand og mængde. Hvis varen er blevet håndteret på en måde der har nedsat dens værdi, eksempelvis hvis varen har været monteret eller forsøgt monteret, har du ikke krav på tilbagebetaling af varen, og Interglas forbeholder sig retten til at tilbagebetale et nedsat beløb, der svarer til værdien af varen.

Du har altid ret til at se varen an og afprøve visse funktioner, som man vil gøre i en almindelig butik. Men for at få tilbagebetalt det fulde beløb, skal varens tilstand svare til den tilstand den var i, da du modtag den. Det er derfor en god ide at vurdere om en almindelig butik vil kunne sælge varen igen. Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet.

Varer kan returneres direkte til Interglas butikken eller sendes med GLS pakkeservice. Ved fortrydelse skal du selv afholde udgiften for forsendelse til Interglas. Det du har betalt for varen tilbagebetales til dig, når Interglas har modtaget dine varer retur. Ved benyttelse af fortrydelses-/returretten vil der ske en elektronisk tilbageførsel af pengene. Ved en elektronisk tilbageførelse kan der gå op til 5 dage før modtagelse (se pkt. 6.3. ”Tilbagebetaling af købesummen”).

Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt pakket ind, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

6.3. Tilbagebetaling af købesummen

Det beløb du har betalt for varen tilbagebetales elektronisk til dig via samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion (medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet), når Interglas har modtaget dine varer retur. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen. Ved en elektronisk tilbageførelse kan der gå op til 5 dage før du modtager dine penge. Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget dine returvarer. Vi kan dog tilbageholde betalingen indtil vi har fået varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er sendt retur.

 

Varer så som beslag og værktøj kan returneres med GLS eller Post Danmark. Prisen for dette forventes maksimalt at være 298,-. Hele plexiglas- og polycarbonatplader skal sendes med en fragtmand. Prisen for dette forventes maksimalt at være 298,-. Hvis det ikke er muligt at finde en levering til denne pris, kan du kontakte os på interglas@interglas.dk, så finder vi en løsning, hvor vi kan hente dine returvarer med vores egne biler.

Varen skal sendes til:

Interglas ApS
Kornmarksvej 10
2605 Brøndby

7. Reklamationsret

Såfremt der mod forventning skulle være fejl på en vare eller varen mangler funktioner ved købstidspunktet kan køber reklamere i op til 2 år efter købsdatoen i henhold til den gældende danske lovgivning. Efter vurdering er Interglas, inden for rimelig tid, forpligtet til at afhjælpe fejl eller mangler, der ikke er selvforskyldte men var til stede ved købstidspunktet. Dvs. at fejlen ikke må være opstået ved forkert brug/montering af varen. Returneringen af varen i forbindelse med en reklamation ske i henhold til retningslinjerne i pkt. 6.2. ”Returnering”.

NB: synlige mangler eller skader ved levering skal meddeles inden montering. Det er vigtigt at du ikke pakker dine varer ud/flytter på dem, påbegynder montering, da det vil være sværere for dig at bevise fejlen/manglen.

Opdager du en fejl eller mangel ved en købt lagervare, skal du hurtigst muligt sende en mail til interglas@interglas.dk med emnefeltet ”Reklamation” hvori du så detaljeret som muligt forklarer fejlen eller hvori manglen består, samt vedhæfter billeddokumentation. Interglas vil derefter håndtere din reklamation. Alternativt kan du henvende dig i butikken (Kornmarksvej 10, 2605 Brøndby), hvor vores personale vil håndtere din reklamation – i så fald skal du huske at medbringe din faktura eller ordrenummer. 

Er reklamationen berettiget vil Interglas forsøge at afhjælpe denne eller alternativt foretage en ny levering.

7.1. Reklamation ved specialfremstillede varer

Er glasset / varen monteret eller forsøgt monteret betragtes varen som være godkendt ved modtagelse.

Vi anbefaler derfor, at køber kontrollerer varen/varerne for brud, revner, ridser mm., samt om det leverede er i overensstemmelse med det ønskede og i de korrekte mål.

Skulle det ske, at der er en produktionsfejl fra fabrikkens side på et produkt, vil dette oftest blive opdaget af Interglas ved modtagelse af varerne fra fabrikken. Sker dette, er Interglas ansvar at reklamere til fabrikken, og du vil straks få besked herom via mail.

Det er kundens ansvar at undersøge om specialfremstillede varer stemmer overens med de maksimale størrelser og forhold, som er angivet på hjemmesiden under de enkelte produkter, før bestillingen af varerne. 

Det er kundens ansvar at undersøge om vinduer og døre er brugbare, statisk stabile og holdbare til at blive brugt og monteret på den ønskede måde.  Overholder termoruderne ikke de korrekte dimensioneringsforhold frafalder de 5 års garanti (der har til formål at stille dig bedre end købeloven), og varen vil anses som værende brugt forkert, da varen har været udsat for en større fysisk belastning. Du kan læse mere om de 5 års garanti her


Du bedes samme dag du modtager dine specialfremstillede varer stille dem i læ for vind og sollys, så varerne ikke tager skade.

Vi anbefaler at reklamere over fejlen på varen/varerne inden du flytter på varerne, indenfor 2 dage efter modtagelse og inden monteringen påbegyndes. På den måde vil det være nemmere for dig at bevise din ret til reklamation, da vi vil kunne sammenligne købers billeder med vores egne. Send hurtigst muligt en mail til os ved at trykke "besvar" på din bestillingsbekræftelse, skriv "Reklamation" i emnefeltet, og beskriv herefter fejlen/manglen så detaljeret som muligt sammen med vedhæftet billeddokumentation, hvor både fejlen/manglen samt placeringen af varerne fremgår.

Er reklamationen berettiget vil Interglas forsøge at afhjælpe denne eller alternativt foretage en ny levering.

8. Forbehold og ansvarsfraskrivelse

Interglas tager forbehold for eventuelle afgiftsændringer, pris- og korrekturfejl, tekniske fejl, udsolgte varer og force majeure, herunder arbejdskonflikt og mangler ved eller forsinkelse af leverancer fra Interglas og underleverandører.

Interglas giver ikke kompensation for betaling af håndværkere, leje af kraner, stilladser, dagbod, rabat eller påtager os andre udgifter som følge af fejlleveringer, glas behæftet med fejl eller andre mangler. Den leveringsdato Interglas oplyser på hjemmesiden er en forventet leveringsdato. Derfor anbefaler vi altid, at du venter med at bestille håndværkere indtil du har modtaget dine varer. Alternativt kan du indgå en aftale med dine håndværkere om, at du har ret til at ændre tidspunkt og dato for, hvornår monteringen af varerne skal ske.

Der kan opstå forsinkelser på levering af Interglas varesortiment pga. fejl i produktion, skade ved lagerhåndtering eller under leveringen. Dette forekommer oftest ved skrøbelige materialer som glas, akryl (Plexiglas) og polycarbonat, da der er risiko for at disse materialer knækker og/eller får ridser. Interglas bestræber sig dog altid efter at få glas, plexiglas, polycarbonat og andre varer produceret og leveret så hurtigt og sikkert som muligt. 

Ved specialfremstillede varer vil der være en dimensioneringstolerance -+3-4 mm på glas og spejle, og -+2 mm på plast.

9. Oplysning om klagemuligheder

Hvis du vil klage over dit køb eller en tjenesteydelse, skal du henvende dig til vores kundeservice på e-mailen interglas@interglas.dk. Hvis det ikke lykkes at blive enige om en løsning her, kan du indgive din klage til Center for Klageløsning:


Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby.

 

Du kan også klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse interglas@interglas.dk.

Produkter Produkter