Interglas har et bredt varesortiment, og en stor del af det består af glas og varer tilskåret på mål. Glas er et skrøbeligt materiale og der er størrelsesbegrænsninger på mange leveringsfirmaer, hvilket gør vi har lidt flere leveringsmetoder end de fleste.

Leveringsmetoden afhænger altså af, hvilke varer du har lagt i kurven. Får du ved en fejl valgt den forkerte leveringsmetode, vil vi kontakte dig, når vi modtager ordrekræftelsen.


Læs mere om vores leveringsmetoder
:

1. Levering med Interglas egne biler
2. Levering med fragtmand
3. GLS pakkeservice (omdeling og pakkeshop)

 

1. LEVERING MED INTERGLAS EGNE BILER

Alle glasordre kan leveres som standard af Interglas' egen vogne. Vi kører i varevogne som på billedet så vi kan komme ind de fleste steder. 

Prisen for levering i hele Danmark (på brofaste øer) er kr. 298.- inkl. moms (vi leverer også i Helsingborg og Malmö til samme pris). 


Leveringstidpunkt

Når du benytter dig af Interglas egen levering, vil du ved bestilling få en ca. dato for levering via email.
Det tager ca. 7-10 dage for os at levere med vores Interglas bil. Dvs. hvis du har bestilt en termorude, som tager 7-14 dage at producere, kan det tage op til 24 dage at få det leveret. Vi stræber dog altid efter, at levere dine varer så hurtigt som muligt.

Vi kan som udgangspunkt ikke give en fast dato og et fast tidspunkt, men du behøver heller ikke at være hjemme, når vi leverer dine varer.


Placering af dine varer

Hver Interglas bil har 1 chauffør, og da glas er et tungt materiale (som til tider kræver en kran/løfteudstyr), kan vi ikke tilbyde at bære glasset op ad trapper, om bag i baghaver, på terrasser, ind i huse etc.

Alle glas bliver af stillet af på lægter og placeres typisk op ad en husmur, i en carport eller et tilsvarende passende sted.

Bemærk at vores chauffører stiller glasset på det nærmeste sikre sted i forhold til, hvor det er muligt for ham at parkere bilen.

Bor du i lejlighed bliver glasset båret ind i opgangen, stillet i porten eller et lignende passende sted. Hvis du bor i en storby, hvor man ikke kan komme ind i opgangen, vil du blive kontaktet af os, så vi kan aftale et passende sted

- vi stiller det ikke bare på gaden.

Hvis du skal have det båret helt ind, der hvor du skal bruge det, anbefaler vi at du selv bestiller et flyttefirma til afhentning eller får de håndværkere, som skal montere varerne, til at flytte dem.


Glasset pakkes som standard ikke ind ved levering

Vi oplever, at varer der er pakket ind oftere får skader, end dem der ikke er. Vores materialer er skrøbelige og der forekommer hurtigt ridser ved åbning af pakker med eksempelvis en hobbykniv, og pap eller plasthjørner afhjælper desværre ikke materialet i at gå i stykker, hvis det stilles hårdt ned. 


Ved ikke at pakke vores varer ind, mindsker vi antallet af ødelagte varer, samtidig med at vi skåner miljøet for emballage, der alligevel bliver smidt ud.

Du kan godt få pakket dine varer ind, men det er ofte dyrere end selve produktet. Vores glas er billige fordi det er maskiner der producerer det, hvorimod at en indpakning inkluderer en dansk timeløn samt afgiftsbelagte indpakningsmaterialer. Du kan tilkøbe ”Indpakning af glas og spejl” her.



2. FORSENDELSE MED FRAGTMAND Fragtmand


Levering af plast og andre lagervarer

Har du bestilt varer der er over GLS' max mål på 600 x 1400 mm og max 20 kg, så skal du vælge "Leveres med Fragtmand". Målene for denne leveringsmetode må max være 1400 x 1800 mm og max 100 kg.

Tætningslister, glaslister og profiler med fragtmand kan sendes op til 3000 mm. 

Fragtprisen udregnes af vores system baseret på vægt.


Levering af glas

Glas kan ikke sendes med de fragtmænd som Interglas bruger, og vi henviser derfor til vores levering med Interglas bil.

Hvis du ikke har mulighed for at benytte Interglas egne biler, fordi du bor på en ikke brofast ø eller af andre grunde, så er det også en mulighed at bruge sin egen fragtmand på eget ansvar. Fragtmanden kan hente varerne hos Interglas i Brøndby, og derefter levere til dig.

Du kan se udvalget af de glasstativer her, som du kan få pakket dine varer på.

Levering til Bornholm kr. 498.- inkl. moms og man skal lægge ca. 14 dage på produktionstiden.

- Grønland, Færøerne og Island der afregnes fragt til afskibningshavn i Danmark med Interglas, fragt fra DK havn til destination afregner du direkte med fragtfirmaet. Den nemmeste måde er tit at købe et træstativ og beholde, da retur fragten er dyrere end stativet. Alternativet er et stålstativ, som skal tilkøbes eller returneres.

 

Sådan gør du:

  1. Vælger "Afhent i butik" til kr. 0.- ved betaling.

  2. Skriv i beskedrubrikken ved betaling at din ordre afhentes af en fragtmand, og navnet på den fragtmand, som du bruger. 

  3. For at gøre brug af denne metode, er du nødsaget til at købe et glasstativ, så dit glas kan blive fragtet sikkert. Vi pakker glasset på det glasstativet og giver dig besked om hvornår det er klar til afhentning hos Interglas.

  4. Din fragtmand henter så glasstativet. Ved returnering af stativet i hel stand, refunderes hele beløbet for stativet, dog senest 3 måneder efer køb. 

  5. Vigtigt: Husk at du skal tjekke glasset ved modtagelsen, skadet glas er et mellemværende mellem dig og fragtmanden. Kontroller glasset og tag billeder af eventuelle skader der hvor Interglas har placeret glasset. Dokumentation skal derfor finde sted inden du flytter på glasset. Både skaden og placeringen skal fremgå på billedet.   


 


3. FORSENDELSE MED GLS PAKKESHOP OG OMDELING GLs omdeling og pakkeshop


De ordrer der kan leveres med GLS pakkeservice er beslag, værktøj og tilbehør til glasmonage - GLS leverer ikke glas. Forsendelsesprisen udregnes af vores system baseret på vægt.

Plexiglas og Polycarbonat kan også sendes med GLS pakkeservice men med max forsendelsesmål på 600 x 1400 mm og max 20 kg.

Tætningslister, glaslister og profiler med GLS pakkeservice må have en længde på max 2000 mm.

Glas kan ikke sendes med GLS pakkeservice, så du kan ikke vælge GLS pakkeservice, når du går til betaling.

 
 

 
Produkter Produkter