skab-vaerdi


Fremlæg salgsargumenter ud fra tal og fakta, der beviser, hvorfor det er fordelagtigt for kunden at skifte til nyere termoruder. Her er en kort oversigt over de bedste salgsargumenter, så du er klar, når dine kunder henvender sig. 

At udskifte sine termoruder kan være en ligeså god investering og forbedring af boligen, som at få lavet et nyt badeværelse. Der er dog ikke en ligeså synlig forandring som et nyt badeværelse, men det er en forandring, der gør en mærkbar forskel for kundens pengepung og velvære. Nedenfor har vi samlet en kort oversigt over salgsargumenter med tal og fakta fra troværdige kilder, som kan hjælpe dig med at overbevise din kunder om, hvordan det kan skabe værdi for dem at udskifte sine termoruder.

"Med en bolig på 120 kvm kan en kunde spare 5.258 kr. om året på sin varmeregning ved at skifte vinduer fra 1960'erne ud med energimærke A vinduer."

argumenter-udskift-termoruder

1. Økonomi: Fremhæv fordele ved kundens investering

For de fleste kunder vil de økonomiske perspektiver veje mest i overvejelserne om at få udskiftet termoruderne. Så når du bruger de økonomiske fordele som et salgsargument, kan du bruge vores gratis infografik længere nede, til at vise kunden i kroner og øre, hvad deres besparelser vil være, ved at udskifte deres gamle vinduer til nye og energimærkede vinduer.

Private kunder kan fortsat få håndværkerfradrag ved energiforbedringer i 2018. Oplys derfor dine kunder om muligheden for at få op til 12.000 kr. i håndværkerfradrag pr. person, og henvis dem til mere information omkring håndværkerfradrag på SKATS hjemmeside. Du kan også oplyse kunden om, at det i mange kommuner også er muligt at søge om tilskud til energirenoveringsprojekter.

 

2. Boligværdi: Vidste du at…?

En anden fordel ved udskiftning af termoruder er, at det kan øge en boligs værdi markant.

”Ifølge Energistyrelsen øges ejendomsprisen for en bolig på 100 kvm med knap 50.000 kr. for hvert trin den rykker op ad energimærkeskalaen (SparEnergi 2017)”

 

3. Miljø: Undgå varmespild

Vinduer er det svageste led hvad angår isolering i et hus, da de jo ikke isolerer ligeså godt som en mur. Af den grund er det endnu mere vigtigt at isoleringen i en bolig er i orden. En energiforbedring af sine termoruder er derfor med til at skåne miljøet for unødigt varmespild.

4. Velvære: Fokus på et forbedret indeklima

Efterhånden kommer der større og større fokus på vigtigheden af, at have et sundt indeklima i hjemmet. Gamle termoruder er kolde på indersiden og danner en kuldebro, der fortsætter ned på gulvet og føles som træk. Brug kundens velvære til at overbevise om, at det ikke kun er en økonomisk investering med nye termoruder, men at det ligeledes er en investering i sundhed og velvære.

Infografik

infografik

Sidst opdateret d. 03/10/2018.
Nuværende kommentarer: 0
Fortæl en ven
Produkter Produkter